Stavba  

Místo kde se budeme snažit popsat stav kolejiště při stavbě.

 

Zahájení stavby

Každý začátek není , vždy jednoduchý a proto jsem se rozhodl vsadit na jistotu , ověřit si kolejiště ve velikosti 1:1 vytištěné a slepené na papíře.Je to hlavně z důvodu ověření vhodného rozdělení dílů kolejiště , dále jen segmentů.Celé by se to dalo přirovnat ke známému přísloví  "dvakrát měř jednou řež".

Výběr materiálu 

Dalším krokem je zvolit si pokud možno vhodný a dostupný materiál , na výrobu rámů segmentů.Možnosti byli : železný , hliníkový a dřevěný.Zvolil jsem modeláři oblíbený materiál překližka truhlářská BUK , síla materiálu 15 mm výška bočnice rámu 100 mm.Na plochu základní desku pod koleje použiju sílu 4 - 5 mm bříza dle dostupnosti . Dostupný je v každém dřevařském obchodě ve formátu desky 250 x 125 cm .Velkou výhodu vidím v tom , že mě to už částečně naformátují na pruhy 10 cm a mohu to naložit do osobního auta bez nutnosti připojení vozíku za auto .

Stavba rámu segmentu SN 

formátování

Základní  formátování ( nařezání ) na pruhy z důvodu snadné přepravy , proběhlo hned při nákupu . Jako další a možná hlávní důvod , ale bylo , že ještě probíhala drobná oprava velikosti segmentu. Formátování probíhalo na formátovací pile , aby jednotlivé díly a segmenty na sebe přesně navazovali a hlavně je to mnohem pohodovější a zábavnější , hlavně když tu možnost máte.

lepení

Rozhodoval jsem se jestli celý rám spojím na truhlářské kolíky , ale nakonec jsem volil cestu nejmenšího odporu a použil vruty křížové ve spojení s lepidlem herkules.Ještě jsem zvažoval použití konfirmátů , ale nevím jak by to překližka snášela.Díru pro vrut je nutné do buku předvrtat jinak se vrut přetrhne.Používal jsem pomocníka , kterého nazývám třetí ruka ( úhlová svěrka ) viz foto

 

Pokládka kolejí

nalepení korkové desky jako podloží

Rozhodl jsem se jako podklad použít korkové formátové desky rozměr 100 x 50 cm . Podklad jsem lepil celoplošně lepidlem Herkules.

položení kolejí

Ke stavbě budu převážně používat samostatné kolejové pruty a samostatné pražce (flexi , rovné ,obloukové ) dle potřeby a hlavně podle dostupnosti.